POMORSKIE CENTRUM MECZOWE - SPRAWDŹ KTO DZISIAJ GRA MECZ
27. czerwca 2023 11:17

Awanse i spadki - sezon 2022/2023

Podobnie jak poprzednich sezonach przedstawiamy pierwszą część analizy dotyczącej awansów i spadków w rozgrywkach na Pomorzu. W dzisiejszym artykule podamy zasady awansów i spadków, które będą obowiązywały po zakończeniu obecnego sezonu 2022/2023.

Ekstraklasa, I liga

Sytuacja pomorskich drużyn z Ekstraklasy i I ligi nie będzie miała żadnego wpływu na spadki w niższych ligach.

Zobacz tabelę Ekstraklasy

Zobacz tabelę I ligi

II liga

Zgodnie z regulaminem II ligę opuszczą 4 ostatnie zespoły.

W drugiej lidze kluczowe znaczenie mają spadki drużyn z województw, które tworzą III ligę - grupa II czyli: pomorskiego, zachodniopomorskiego, kujawsko-pomorskiego oraz wielkopolskiego.

Do III ligi - grupa II nie spadła żadna drużyna.

Zobacz tabelę II ligi

III liga - grupa II

Zwycięzca III ligi uzyska bezpośredni awans do II ligi.

Zgodnie z regulaminem z III ligi spadną 3 ostatnie zespoły. Ta ilość zostanie zwiększona o drużyny, które spadną z II ligi z województw pomorskiego, zachodniopomorskiego, kujawsko-pomorskiego oraz wielkopolskiego.

Do IV ligi pomorskiej ligi spadł Bałtyk Gdynia

Zobacz tabelę III ligi - grupa II

IV liga pomorska

Zwycięzca IV ligi pomorskiej uzyska bezpośredni awans do III ligi.

Do III ligi awansował Wikęd Luzino.

Zgodnie z regulaminem z IV ligi spadną 5 ostatnich zespołów Ta ilość zostanie zwiększona o pomorskie drużyny, które spadną z III ligi.

Po spadku Bałtyku Gdynia - z IV ligi spadnie 6 zespołów.

Spadek z IV ligi:

  • GKS Kowale (drużyna wycofana)
  • Jantar Ustka (V liga - Słupsk)
  • Borowiak Czersk (V liga - Gdańsk II)
  • Bytovia Bytów (V liga - Słupsk)
  • Wierzyca Pelplin (V liga - Gdańsk II)
  • Czarni Pruszcz Gdański (V liga - Gdańsk I)

Zobacz tabelę IV ligi - pomorskiej

V liga

Zwycięzcy każdej z grup V ligi uzyskują awans do IV ligi.

Drużyny z 2. miejsca zagrają w barażach o awans do IV ligi.

Dodatkowo w barażach zagra najlepsza drużyna z 3. miejsca.

Z 4 drużyn grających w barażach awans uzyska tylko 1 (po rozegraniu półfinału i finału). Zasady meczów barażowych:

  • drużyny rywalizują ze sobą systemem pucharowym (półfinały i finał) rozgrywając jeden mecz, bez rewanżów
  • gospodarze meczów półfinałowych oraz finału zostaną wyłonieni w drodze losowania 
  • w półfinałach barażów nie mogą spotkać się drużyny z tej samej grupy klasy okręgowej, a drużyna zakwalifikowana do barażów z trzeciego miejsca w swojej grupie nie może być gospodarzem półfinału ani finału
  • w przypadku wyniku remisowego po regulaminowym czasie gry (90 minut) każdego meczu barażowego należy rozegrać serię 5 rzutów karnych (bez dogrywki) a przy remisie dalej do wyłonienia zwycięzcy zawodów

grupa Gdańsk I

Zgodnie z regulaminem z grupy I V ligi spadną 3 ostatnie zespoły. Ta ilość zostanie zwiększona o drużyny, które spadną do grupy z IV ligi.

Awans do IV ligi: 

  • Gedania II Gdańsk

Spadek do Klasy A:

  • Sztorm Kosakowo (Klasa A - Gdańsk I)
  • GTS Pruszcz Gdański (Klasa A - Gdańsk II)
  • GTS Mokry Dwórz (Klasa A - Gdańsk II)
  • Zenit Łęczycez (Klasa A - Gdańsk I)

Zobacz tabelę V ligi - grupa Gdańsk I

grupa Gdańsk II

Zgodnie z regulaminem z grupy II V ligi spadną 3 ostatnie zespoły. Ta ilość zostanie zwiększona o drużyny, które spadną do grupy z IV ligi.

Awans do IV ligi:

  • Supra Kwidzyn
  • Radunia II Stężyca

Spadek do Klasy A:

  • Spójnia Sadlinki (Klasa A - Malbork IV)
  • Olimpia Sztum (Klasa A - Malbork IV)
  • Wda Lipusz (Klasa A - Gdańsk III)
  • KS Skorzewo (Klasa A - Gdańsk III)

Zobacz tabelę V ligi - grupa Gdańsk II

grupa Słupsk

Zgodnie z regulaminem z grupy Słupsk V ligi spadną 3 ostatnie zespoły. Ta ilość zostanie zwiększona o drużyny, które spadną do grupy z IV ligi.

Awans do IV ligi:

  • Start Miastko

Spadek do Klasy A:

  • Jantaria Pobłocie (drużyna wycofana)
  • GTS Czarna Dąbrówka
  • Leśnik Cewice
  • KS Włynkówko
  • Brda Przechlewo

Zobacz tabelę V ligi - grupa Słupsk

Klasa A Gdańsk, Malbork

Drużyny, które zajmą I i II. miejsce z każdej z grup Klasy A Gdańsk lub Malbork uzyskują awans do V ligi

Zgodnie z regulaminem z grupy Gdańsk I, II, III i Malbork IV spadnie po 1 ostatnim zespole. Ta ilość zostanie zwiększona o drużyny, które spadną do grupy z V ligi.

Awans do V ligi:

  • Błyskawica Reda Rekowo
  • Solar Władysławowo
  • Portowiec Gdańsk
  • Sporting Leźno
  • Kaszubia Kościerzyna
  • Victoria Kaliska
  • Rodło Kwidzyn
  • Błękitni Stare Miasto

Spadek do Klasy B:

  •  

Zobacz tabelę Klasa A - grupa Gdańsk I
Zobacz tabelę Klasa A - grupa Gdańsk II
Zobacz tabelę Klasa A - grupa Gdańsk III
Zobacz tabelę Klasa A - grupa Malbork IV

Klasa A Słupsk

Drużyny, które zajmą I i II. miejsce z każdej z grup Klasy A Słupsk uzyskują awans do V ligi Słupsk.

Z grup Klasy A Słupsk I i II spada drużyna z ostatniego 12. miejsca. Ta ilość zostanie zwiększona o drużyny, które spadną do danej grupy A-klasy z V ligi Słupsk.

Awans do V ligi:

  • KS Damnica
  • Polonez Bobrowniki
  • Błękitni Motarzyno
  • Grom Nakla

 

Zobacz tabelę Klasy A - grupa Słupsk I
Zobacz tabelę Klasy A - grupa Słupsk II

Klasa B Gdańsk, Malbork

Drużyny, które zajmą I i II. miejsce z każdej z grup Klasy B Gdańsk lub Malbork uzyskują awans do Klasy A

Zobacz tabelę Klasy B - grupa Gdańsk I
Zobacz tabelę Klasy B - grupa Gdańsk II
Zobacz tabelę Klasy B - grupa Gdańsk III
Zobacz tabelę Klasy B - grupa Gdańsk IV
Zobacz tabelę Klasy B - grupa Malbork V
Zobacz tabelę Klasy B - grupa Malbork VI

Klasa B Słupsk

Drużyny, które zajmą I i II. miejsce z każdej z grup Klasy B Słupsk uzyskują awans do Klasy A Słupsk

Zobacz tabelę Klasy B - grupa Słupsk I
Zobacz tabelę Klasy B - grupa Słupsk II

 

 

 

Komentarze:

~lewy (niezalogowany)  06.02.2023, 15:46
Na dziś spada Bałtyk z 3 ligi. To oznacz spadek z 4 ligi 6 drużyn. 3 spadną do grupy 2 i 3 spadną do grupy Słupskiej. W tych grupach może być niezła jatka. Oczywiście wg tabel na dziś.

~futbolista (niezalogowany)  06.02.2023, 16:38
teraz wazniejszym winno byc to; ile druzyn nie przystapi na wiosne do gry ? a jak wszystkie przystapia i nie wypadnie nikt juz w czasie gry, to bedzie tak jak to nam ladnie i przejrzyscie pokazano ! dzieki ! :love: :idea: :love:

~UST (niezalogowany)  07.02.2023, 18:24
Lewy sądzę że oprócz Bałtyku problemy z utrzymaniem mogą mieć tez Stołem i Cartusia a nie zapominajmy ze w 2lidze tuz nad strefą spadkową balansują Radunia i rezerwy Lecha i przy ich ewentualnym spadku z 3ligi leci 5druzyn a przy niefarcie pomorskich z 4iigi może zlecieć aż osiem! To dopiero byłaby masakra a to niestety całkiem realne. Futbolista narazie cisza o wycofywaniu się drużyn ale to już staje się coroczną tradycja i pewnie i tym razem kogoś dotknie obym się pomylił!



~lewy (niezalogowany)  07.02.2023, 19:10
UST oczywiście masz rację. Napisałem na dziś gdyż w takcie sezonu może być różnie. Z tego co wiem już się wycofał Celtic Reda.

~futbolista (niezalogowany)  08.02.2023, 16:55
czyli bedzie ciekawie po pomorskich ligach. i w tym, takze piekno pily !

~czarnalapa (niezalogowany)  08.02.2023, 17:11
Z 3 ligi mają się wycofać Janikowo i Środa Wlkp szansa dla Bałtyku :P

~UST (niezalogowany)  08.02.2023, 18:57
Czarnalapa nie dzielmy włosa na czworo na razie nie ma oficjalnych informacji o wycofaniu sie tych drużyn,w ogóle to 3liga jest za bardzo rozbudowana powinny być dwie grupy Północ i Południe a tak to mogą się zdarzać takie numery z wycofywaniem się z ligi.

~futbolista (niezalogowany)  08.02.2023, 23:14
a moze tak cwaniaczek pan zreszta Kulesza, uczynil z 2 ligi, 4 grupy,
silniejsi finansowo + czolowka z 3-cich lig. a 3 liga, tylko sklad z 2 wojewodztw, czyli ich 8. ponizej bez zmian i bylaby gitara :love: :idea: :love:

~lewy (niezalogowany)  09.02.2023, 09:18
Nie jestem zwolennikiem baraży.Ale powinno się zlikwidować 3 ligę a zwycięzcy 4 lig powinni walczyć w 2stopnuiowych barażach o awans na 3 poziom rozgrywkowy[obecna 2 liga]

~futbolista (niezalogowany)  09.02.2023, 16:40
tak juz kiedys za komuny bylo. lepsze to, jak wyzej futbolista prawi. jak z wszystkim trza pchac do przodu, w tym muma nadziejo.

~UST (niezalogowany)  09.02.2023, 17:40
Lewy likwidacja 3lig według mnie to zly pomysł,3liga to taki pomost do rozgrywek na szczeblu centralnym. Wyobrażasz sobie te baraże mistrz 4ligi pomorskiej ze zwyciesca 4ligi podkarpackiej jaki to kawał drogi gdzie kluby 4ligowe często ledwo wiążą koniec z końcem. Obecna 3liga to już konkretnie wyjazdy,a wiadomo że budżety 3ligowcow są o wiele wyższe od 4ligowcow.A co dopiero jakby ten 4ligowiec po barażach miałby odrazu grac na szczeblu centralnym w tej 2lidze!?

~futbolista (niezalogowany)  09.02.2023, 19:16
juz to bylo, zaznaczam, przerabiane za komuny, wiec isc do przodu, jak wczoraj sugerowal futbolista i BASTA ! :love: :idea: :love: tym bardziej, ze za komuny to to wygladalo latwiej, ze wzgledu nanarzucane sponsorowanie i potem nie martwienie sie o nic, bo," ja to zalatwie " :love: :idea: :love:

~Qwerty (niezalogowany)  12.02.2023, 13:31
Niech pomorski związek zrobi porządek z B klasą bo to nienormalne że w grupach jest po 14-15 zespołów, powinno być maksymalnie 10, ewentualnie 12

~@Qwerty (niezalogowany)  12.02.2023, 14:15
Myślenie nie boli. Pisanie na klawiaturze nie wymaga myślenia

~futbolista (niezalogowany)  12.02.2023, 16:45
oj, kolego wymaga. zas, co do twej mysli o B klasie, to sedno ! nic innego, jak wiecej grup, nawet po 8 druzyn. :love: :idea: :love:

~lewy (niezalogowany)  12.02.2023, 17:20
Tak jak kiedyś pisałem moim zdaniem B-klasa powinna wyglądać następująco B1 pow. Pucki [9 drużyn]+AP2 Gdynia. B2 pow.Wejherowski [7 drużyn] AP Gdynia+ Sopocka AP. B3 Gdańsk [4kluby] + pow. Gdański [8 drużyn] B4 pow. Kartuski [9drużyn] B5 pow. Chojnicki [9drużyn+ pow. Kościerski [4 kluby] B6 pow. Starogardzki [7drużyn] B Malbork 1 pow. nowo dworski Bałtyk Sztutowo+ pow. Malborski [5 drużyn] +pow. Tczew [3 drużyny] B B-Malbork 2 pow.Kwidzyn [5drużyn]+ pow.Sztum [5 drużyn] B-Słupsk 1 pow.Słupski [7 drużyn] B Słupsk 2 pow Lęborski [3 drużyny] + pow. Bytowski [4 drużyny]

~futbolista (niezalogowany)  12.02.2023, 17:54
bardzo dobry rozklad, jest tylko jeden -, o wszystkim winien zadecydowac Zwiazek, bo od tego jest i basta ! :idea: :love:

~granko (niezalogowany)  21.04.2023, 10:00
Lewy - Jaki jest sens robienia takich małych lig? Runda wiosenna 7-8 meczów? Przecież to poniżej amatorki w PL3 czy inne orlikowe ligi.
14 meczy ligowych w roku? W 17 lidze angielskiej tyle masz rozegrane w miesiąc z wszystkimi Pucharami. Jak podwyższać poziom lig tak mało grając?

~GKS (niezalogowany)  21.04.2023, 10:08
być może założenia i powody są takie, że mamy mało boisk? żeby było więcej zespołów w regionach? żeby koszty były mniejsze... sam nie wiem. Wydaje mi się, że do niczego sesnownego i tak to nie prowadzi.
Chciałbym doczekać czasów kiedy na mecze chodzą kibice - generalnie mecze niższych lig są często dużo ciekawsze niż oglądanie tych w TV. Ludzie są tak zabiegani zarabianiem na życie, że piłka należy do luksusu dla wybranych i coraz mniej ludzi stać na uprawianie piłki, na zakup butów, na poświęcenie czasu (mówię o dorosłych)
dobrze, że przynajmniej dzieci mają nieco większe możliwości bo dostęp do pilki dla dzieci jest przyzwoity.

~lewy (niezalogowany)  21.04.2023, 11:01
granko pamiętaj że ozpn może zezwolić na grę 4-rundową.

~granko (niezalogowany)  21.04.2023, 11:41
że zamiast 7 meczyków w rundzie (14 w sezonie) zrobi się 14 w rundzie (28 w sezonie?) byłoby fajnie i nawet miało sens. wyjazdy bliskie, koszty małe i grania dużo. Za 10 lat może jakieś efekty tego by były :)

~futbolista (niezalogowany)  21.04.2023, 16:32
~geanko, takze ~lewy, spojrzta se na to, jak gra 4 liga we wojewodztwie lubeskim ? piekny przykladtym, gdzie jest sporo druzyn w 4 lidze ! jest i gitara i wszystkich wikolo zadowolenie. nikt nie narzeka ! 90 minut i na nizsze ligi i otworzyc se lubelskie i otworzyc se oczy na rozwiazanie.

~lewy (niezalogowany)  21.04.2023, 18:28
Nikt nie narzeka ? 4 Liga w Lubelskim jest redukowana do 1 grupy. Poczytaj artykuł na Weszło. Jest tam opisany konflikt między związkiem a klubami.

boixo  21.04.2023, 19:22
Z ciekawosci przeczytalem ten artykul.Jest tak dobrze,ze druzyny z grupy spadkowej zbojkotowaly rozgrywki :D

~futbolista (niezalogowany)  21.04.2023, 23:56
lecz ich karawana sie kreci i dobrze to wyglda. jedna grupa walczy o spadek a druga o 3 cia. i jest gitara w cieniu konfliktu, ale ukrainskiego. :love:

~Wojtek (niezalogowany)  22.04.2023, 20:59
Ciekawe rozwiązanie zastosowano w Małopolsce. Żeby wyrównać poziom rywalizujących drużyn, oprócz IV ligi (jedna grupa) utworzyli dwie grupy V ligi a dopiero potem klasy okręgowe, klasy A i B. Inna sprawa, że w Małopolsce mają znacznie więcej drużyn piłkarskich, niż jest u nas.

~futbolista (niezalogowany)  22.04.2023, 22:10
jezeli wszystko jest w rekach danego OZPN, to jest wszystko dobrze :love:

~granko (niezalogowany)  24.04.2023, 10:42
futbolisto - mi bardziej chodziło o to żeby WIĘCEJ GRAĆ nawet kosztem treningów w niższych ligach. Grać np 2 x w tygodniu, żeby tych meczyków bylo więcej. Czy podział w lubelskim coś takiego oferuje? czy tylko chodzi o 20 zespołów i podział na mistrzowską i spadkową?

~granko (niezalogowany)  24.04.2023, 10:58
Ligi terytorialnie świetny pomysł - więcej rywalizacji w regionie, dużo grania a awanse przemyślane - jakby liga miała 20 zespołów, awansuje tylko ogarnięty zespół. Jaki jest sens istnienia zespołu A czy B klasowego, który gra 7 meczów w rundzie (na pół roku), 14 w roku (na 12 miesięcy) - z czego 3 w śniegu w listopadzie, 3 wiosną tez w śniegu i błocie. Wychodzi więc jakieś 6-7 sensownych meczów w roku na normalnym boisku.
B klasa gr I obecniie 13 zespołów
B klasa gr II obecnie 12 zespołów
B klasa gr III obecnie 11 zespołów
B klasa gr IV obecnie 12 zespołów
B klasa gr V - 10 zespołów
B klasa gr 6 - 10 zespołów

klasa A gr 1 13 zespołów
klasa A gr 2 14 zespołów
klasa A gr 3 13 zespółów
klasa A gr 4 14 zespołów

w 5 lidze już nieco lepiej bo po 18 zespołów

w 4 lidze ok - 20 zespołów - tu juz coś sie dzieje.

Przeskok między ligami jest za każdym razem okrutny. Zasadne jest umożliwić i dopuścić dużo grania na niższych szczeblach nawet pomiędzy wioskami sąsiednimi. Ile drużyn padło przez chore odległości. W ligach gdzie każda wioska/dzielnica gra i to cały czas między sobą przy awansie 1 zespołu mamy za kilka lat piłkę jako coś pospolitego i powszechnego. Dopuszczać zgody / boiska dla 2-3 klubów - jak w Stężycy na bocznym sztucznym gra pewnie z 10 zespołów z różnych lig itp. Dużo boisk oświetlonych, mozna grać wieczorami,





~granko (niezalogowany)  24.04.2023, 11:50
i jeszcze jedna myśl - cieszy, że wchodzą do seniorów już roczniki, które co by nie mówić przeszły piłkarskie ścieżki rozwoju 2003, 2004, 2005 itp. i niektórzy nawet nieźle sobie radzą Gedania II, Jaguar II, Bałtyk II i kilka innych klubów pewnie ma w swoich szeregach swoich wychowanków - brawo! oby tylko życie ich nie zmiażdżyło jak poprzednie pokolenie (kredyty, realia) i mogli sobie grać, zostać przy piłce i oby ta nasza piłka się rozwijała.

~futbolista (niezalogowany)  24.04.2023, 18:19
~granko, ladnie to wszystko ogarnisz, lecz jest jeszcze w tym wszystkim rzeczywistosc i realia. przede wszystkim finanse. no i masa, to amatorzy [ szkola, praca i malo czasu ]. woec najlepszym chyba wyjsciem, to ilos lig i w nich druzyn. np.
Iv liga = 14
V = 3x po 12
VI = po 12 [ po grupach ile ich bedzie
VII = po 10 [ ile po grupach ich bedzie
VIII, jezeli byla by koniecznosc, to po 8 [ w grupach, po ile ich bedzie

takze, nalezy brac pod uwage kibicow, czy beda mieli czas i checi na mecze ? no i kto to wszystko ma trenowac ? a z tymi juz nie mlodymi ?
dojda do III ligi i widac, ze potem kaput, wszedzie potrzeba forsy i dobrej placy, a szczegolnie juz na tzw. "emerytow ", bo pilka to nie zawod na cale zycie [ nie kazdy sie zalapie za trenerke i oficyjnosc. a co co sobie niezle radza, jak piszesz, to tylko do czasu, bo to w rejonie najwyzej grajace kluby winni miec na uwadze sciaganie najlepszych po klubach w terenie i do tego za nich klubom sowicie zaplacic, by byl ciag do dalszej pracy nad narubkiem. a te niskich lig kluby, ktore przewaznie zawsze maja problemy, to winne sobie i to przez zwiazek,miec utworzone czysto ligi amatorskie, gdzie tez za najlepszych winni miec sovicie zaplacone za wychowanie i zaangazowanie przez zaodowe kluby, ktore przejma dalsza piecze nad takimi zawodnikami. do boju wiec wszyscy w tym zainteresowani ! :love:

~granko (niezalogowany)  25.04.2023, 13:24
piłka to nie zawód na całe życie. Myślę, że właśnie takie myślenie musi się zmienić. Piłka to zawód na całe życie a do tego ciężki zawód, wymagający poświęcenia, kreatywności, mega potrzebny dla kolejnych pokoleń. Płaca to osobny temat, ale nawet tak jak teraz gdy jest to przerzucone na rodziców - to też jakoś Ci trenerzy dają radę, bo kochają piłke. Kto ma to trenować? Ci, co teraz trenują. Zamiast treningów które są kiepskiej jakości na niższych szczeblach powinno się grać więcej meczy co zwiększyłoby poziom nawet w tych B klasach.
kolejne pokolenie to już będą schorowani ludzie, obecna młodzież jeszcze jako tako, ale to już nie to co zapał w latach 70tych, 80-tych czy nawet 90-tych. Trzeba wyciągać do sportu na każdym mozliwym szczeblu - dzieci, młodzież, seniorów, tych emerytów (sponsorzy są i na takich w 3 lidze), czy nawet oldboyów - jest pare zespołów typu Lechia Oldboys, GKS II Żukowo i parę innych gdzie dziadziusie mają zapał i zdrowie do grania.

~granko (niezalogowany)  25.04.2023, 13:34
piłkarz półamator w 7 lidze angielskiej potrafi zarobić jak Pani sprzedawczyni w sklepie i zajmowac się trenowaniem, ma czas na siłownię i regenerację. To powoduje, że Klub który faktycznie uczy tego zawodnika gry w piłkę dostanie za to pieniądze ale ten zawodnik faktycznie poświęca się piłce. Jaki ekwiwalent ma dostac klub z B klasy który gra 7 meczy w pół roku i ZA CO? za powietrze którym dziecko oddycha na treningu i kopnął piłkę w B klasie? za to że ktoś się tam urodził i zapisał to najbliższego klubu w okolicy? Jeżeli powstanie więcej Klubów z prawdziwego zdarzenia i te dzieci/młodzież/seniorzy będą tam grały i uczyły się faktycznie grania i zdrowego podejścia do sportu i poświęcenia aby to STAŁO SIĘ WŁAŚNIE ZAWODEM to się będzie finansowało samo z siebie, natoralnie. Na razie w województwie takich klubów jest pewnie tyle ile palców jednej ręki (a i tak mozna dyskutować o jakości szkolenia czy obiektów w nich). Jak któryś Klub dostanie więcej parę złotych od gminy/miasta to zostaje zniszczony przez zazdrosnych - innej drogi nie ma jak inwestycje i nakłady na ZDROWIE, sport - a przy okazji na rozwój piłki.

~futbolista (niezalogowany)  25.04.2023, 18:51
tylko pilka, to nieprzewidywalnosc co do przyszlosci. to tez wchodzi w kalkulacje. wydana kasa z roznych stron i co potem ? nic, ani profesjonalista ani z jakims zawodem. a zyc trza. a sponsorzy, tez ogladaja swe gelty na wszystkie strony, widzac, ze we wiekszosci to rzuty w bloto. jednym slowem, kto chce w pilce egzystoac, to na wlasna odpowiedzialnosc, a jak los poszczesci, to tez moze byc takim jak ten nijaki obecnie w Barcelonie. lecz i tych nijakich, to jak kurze slepej ziarka. no i pamietajmy, ze sport, to tylko zabawa po trudach codziennosci, nic po za tym. sa o wiele w zyciu wazniejsze od sportu sprawy, takze duchowe [ nie mylic z religijnoscia, bo ona prowadzi na manowce i to na wieki, nawet po smierci ]. :love: :love: :love: :idea: :love: :love: :love:

~granko (niezalogowany)  25.04.2023, 20:50
futbolisto... no niby tak :roll: ale dopóki piłka w grze.... musimy walczyc :idea:

~futbolista (niezalogowany)  25.04.2023, 21:18
jednak juz nie te czasy co kiedys. co do grania z pilka. kiedys na Chelmie w Gdansku, gralo sie nie tylko na boisku, lecz praktycznie na kazdej ulicy, nawet jeden na jednego z 4 kamieniami jako puste bramki. potem niektorzy z nas grali w Stoczni Polnocnej [ byl taki klub ], w Polonii, ktora sie przechrzcila na Stoczniowca i w Lechii tez, dobry gracz z ul.Odrzanskiej. no i nie mowiac o plejadzie dobrych graczy z Siedlec [ Lechia praktycznie nimi kiedys stala ]. i co bylo jeszcze + ? nie wtracanie sie do tego rodzicow i ich pomocy kasowej. teraz, to dupcia zimna i nie ma juz tego co bylo [ graja jeszcze po ulicach, ale w Brazylii ]. wiec zapomnij o przeszlosci, bo przyszlosc juz inna i nic sie nie zmieni, prucz klimatu politycznego i ekonomicznego, idecego w parze z tym, co sie stanie na Bliskim Wschodzie i w UE ! :idea:

~granko (niezalogowany)  26.04.2023, 07:20
pamiętaj, że teraz są fajne telefony, komputery i granie przy tym to męczenie konia. Gdyby komputery były kiedyś to połowa nie bawiłaby się kamieniami tylko .... też grała w gry.
Reparacje od szkopów, polepszenie infrastruktury, statusu życiowego POLAKÓW, konkretne nakłady na sport i niebawem dogonimy piłkarską elitę - może jeszcze dożyję :love: :love: :love:

~granko (niezalogowany)  26.04.2023, 07:30
trzeba być optymistą - małych piłkarzyków mamy niczym miniaturki tych z Ligi Mistrzów :D super operują piłką - myślę, że często lepiej niż Ci ze Stoczni Północnej i Siedlec kiedyś. Golimy zachód ambicjami, chęciami. Potem jest nieco gorzej bo szwankuje szkolenie jako takie przez słabe nakłady i brak Klubów z prawdziwego zdarzenia, brak kierowania odpowiedniego tych zdolnych dzieci - a piłkę można połączyć z nauką przy zdrowym życiu i wychowaniu (z zawodem też). Potrzeba struktur - póki co wszystko jest bo jest. Postulaty o 7 meczów na pół roku :( jak sam Futbolisto napisałeś - nie było nic ale się GRAŁO. Wojny były, nawet w Polsce i była to również świetna okazja żeby wlać Szwabom (Gedania) czy Sportowcy Polscy w obozach jak Teddy

~futbolista (niezalogowany)  26.04.2023, 18:06
nie obrazaj swa dzisiejsza nienawisci mowa i stosunkiem wobec Niemiec, jeszcze bedzieszza nimi tesknil i to mocno, po zmianach w UE
Gedania najbardzie POLSKI klub i z tego powodu zasluzony, to tylko ci co z Lechia przybyli, uczynili z niej druga kategorie. a teraz, pra nienawiscia do obecnych migrantow, zapominajac kim byli kiedys. po za tym, niech wszystko bedzie w rekach zwiazku, a nam kibicom, nic do tego, prucz z biletem w zebach i z kulturalnym przezywaniem meczy ! I BASTA ! :@

~futbolista (niezalogowany)  26.04.2023, 18:13
~granko, pamietaj o jednym, ze: Demokracja polega na tym, ze sie szanuje i respektuje rzady po krajach, ktore w danym czasie sa u wladzy [ obojetnie jakiej madci ]. z tego tez powodu, zapomnij o pieniazkach z Niemiec, sprawa juz dawno zostala zalatwiona. moj ojciec byl przez cala wojne na przymusowej pracy w Berilnie i nic za to nie dostal, bo dostali tylko ci, co byli w partyzantce i w obozach zaglady. i Basta reszcie powiedziano. sprawa zamknieta, a na sport niech dadza sponsorzy [ tylko masa z nich madrzejsza co do tego ], a jak nie oni, to kibolstwo pragnace caly czas igrzysk [ tylko one we wiekszosci dlugie jak miesiac i chude jak wyplata ]. powodzenka ! :idea:

~Marek (niezalogowany)  22.05.2023, 15:19
To na chwile obecna jeśli spadnie Bałtyk to ile leci z 4 ligi ?

~Gość (niezalogowany)  22.05.2023, 17:24
6

~UST (niezalogowany)  22.05.2023, 19:25
Marek, A jak z drugiej ligi zleci Radunia to w trzeciej może pociągnąć stolem i wtedy z czwartej spadnie aż siedem drużyn

~futbolista (niezalogowany)  22.05.2023, 21:01
no to bedzie super i IV liga bedzie cholernie sila we walce o III :idea: :love: :idea:

~UST (niezalogowany)  22.05.2023, 22:25
Odnośnie awansów, bardzo ciekawie jest w słupskiej okręgówce Sokół, Start i Debrzno zaciekłe walczą o awans, kto wie czy nie finałem będzie mecz w ostatniej kolejce Wyczechy-Debrzno. Ciekawie również w gdańskiej 2,Supra Kwidzyn co sezon robi awans, czy tym razem także do 4ligi?Wogole to Kwidzyn w tym sezonie może zaliczyć dwa awanse, Rodło blisko okręgówki. A co do spadków Wda Lipusz, niedawno 4liga za chwilę chyba A klasa...

~futbolista (niezalogowany)  23.05.2023, 02:09
najwazniejsza niewiadoma to jest to; czym bedzie Lechia z Traugutta ?

~Gość (niezalogowany)  23.05.2023, 04:17
Lechia ma nowego właściciela który bierze na siebie długi więc spadają do 1 ligi

~lewy (niezalogowany)  23.05.2023, 10:06
Futbolista znowu bredzisz. 4 liga nie będzie mocna. znowu 3/4 sezonu będą walczyć 2 może 3 kluby. później ktoś spuchnie. pytanie czy mistrz tej słabej 4 ligi będzie miał jakieś szanse na utrzymanie.

~Qwerty (niezalogowany)  23.05.2023, 11:27
Gdy pisałem że w B klasie jest za dużo drużyn to myślałem o tym, że kluby mają za dalekie wyjazdy. Na Pomorzu jest zupełnie inaczej niż na Śląsku, gdzie w B klasie najdalsze wyjazdy to maksymalnie 15-20 km na mecz.

~Qwerty (niezalogowany)  23.05.2023, 11:30
A i B klasa to sport rekreacyjny a obecnie za dużo tam biurokracji. Jaka ma być frajda z gry gdy opłat jest za dużo.

~UST (niezalogowany)  23.05.2023, 11:42
Lewy, co do siły 4ligi masz rację, ale jej zwycięscy nie zawsze byli tacy słabi żeby tylko bronić się przed spadkiem. Radunia poszła wyżej, Grom, Przodkowo pograło pare lat, Stołem kolejny sezon sobie radzi, Gedania w tym sezonie wybornie, mało kto się tego spodziewał. Dawniej też nie było najgorzej nie mówiąc już o Arce czy Lechii, ale Bytovia i Chojniczanka trochę namieszały na szczeblu centralnym.

~futbolista (niezalogowany)  23.05.2023, 14:59
co tu biadolic ? nie porownujmy ligi slaskiej z pomorska. roznica we wielkosci. a z drugiej strony, ile to bylo rwetesu, ze: raz odlegle wyjazdy, a dwa, to, ze blisko z tymi samymi czas caly. wiec pogodzic sie z tym i jak jest i basta, jak mawia pan Khan. a Iv liga zawsze jak tylko pamietam ciekawa byla, takze za takich graczy, jak panowie: Zemojtel, Maksymiuk, Sionek [ ktory byl mentorem A. Szarmacha i dzieki niemu Andrzej pozostal w pilce ], Burzynski itd. itp. po za tym jeszcze byly mecze na Stogach, w N.Porcie. bylo naprawde ciekawie. no i ten pamietny mecz, kiedy polaczone kluby Arki, Lechii i Stoczniowca zalatwili Atalante, pamietacie ? co do nowych wlascicieli, to raczej pic na wode, poniewz wiedza, ze wydanie kasy na pilke, najczesciej jest ogromna ich kiezen porazka, chca na szrocie ujezdzac, a jak sie trafi jakies cudo, to od razu na sprzedarz. i po ptokach ! :idea: cieszmy sie wiec tym co mamy, bo czasy nadchodza bardzo zle i
nie pewne jutra. nad czym pracuje i to mocno, bog tego swiata, co jest niestety powszechnie ignorowane, po przez myslenie, ze religijnosc i konserwatywnosc wszystko przemoze. ale wlasnie nad tym wszystkim ten bog ma polozona swa lape i nie popusci :love: :idea: :love:

~Sssss (niezalogowany)  24.05.2023, 16:55
A nie lepiej b klasy zrobić systemem szkockim?? Weźmy na świecznik malborska V i VI 10 drużyn w tabeli. Trenują chłopaki 3 4 miesiące a grania jest tyle co kot napłakał ……..

~Sssss (niezalogowany)  24.05.2023, 18:19
A nie lepiej b klasy zrobić systemem szkockim?? Weźmy na świecznik malborska V i VI 10 drużyn w tabeli. Trenują chłopaki 3 4 miesiące a grania jest tyle co kot napłakał ……..

~granko (niezalogowany)  25.05.2023, 09:07
Powinno się więcej grać - w niższych ligach A i B klasa i tak mało kto trenuje a idąc myśleniem aby grupy były małe, było ich więcej to system szkocki super pomysł!
Grupy 8-12 druzynowe i w kazdej rundzie 14-22 meczy - np. w tygodniu jeden w weekend drugi
:love:

~lewy (niezalogowany)  25.05.2023, 09:08
Sssss już wcześniej pisałem że można zagrać systemem 4-runtowym. Jest to w przepisach.

~granko (niezalogowany)  25.05.2023, 10:29
być może warto ten przepis wprowadzić w życie bo jeszcze parę lat i będzie u nas jak w Podlaskim ZPN czyli 0 grup B klasy, 3 grupy A klasy i 1 liga 5 ligi...

~futbolista (niezalogowany)  25.05.2023, 15:30
nasze gdybania i plonne marzenia, pozostawmy tym, co dotego powolani. czyli w tym wypadku Pom.Z P N i BASTA ! ciekawym raczej, od kiedy III-mi ligami rozpocznie nadzor centralny PZPN ? moze od wtedy dopiero nasz Okregowy bedzie mial wiecej czasu i mozliwosci nad praca co do nizszych lig od IV po B-e klasy. powodzonka radosci ! :love:

~Qwerty (niezalogowany)  26.05.2023, 11:12
Futbolista, u nas jest wiele gadania a później nic z tego nie wychodzi. Mamy wielu amatorów entuzjastów w wielu aspektach ale biurokracja prędzej czy później odbiera chęci do działania.

~Qwerty (niezalogowany)  26.05.2023, 11:17
Futbolista, u nas jest wiele gadania a później nic z tego nie wychodzi. Mamy wielu amatorów entuzjastów w wielu aspektach ale biurokracja prędzej czy później odbiera chęci do działania.

~futbolista (niezalogowany)  18.06.2023, 18:05
ciekawi mnie, czy Orzel z Golubia sie w A utrzyma czy nie ? to jeden z tych 4 klubow, ktorym przez sentyment sie bardzo interesuje. temi pozostalymi, to: Slupia ze Suleczyna, Stowarzyszenie od siedmiu bolesci, no i oczywiscie GEDANIA ! :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love:

~lewy (niezalogowany)  18.06.2023, 19:20
futbolista. Jak dobrze policzyłem [OZPN może zatwierdzić inaczej] z V Gdańsk 1 spadają do A1 Sztorm Kosakowo a do A2 GTS Pruszcz Gdański GTS Mokry dwór. Zenit Łęczyce przy spadku Czarnych Pruszcz gdański do A2. Z V Gdańsk 2 spadają Sadlinki i Sztum do A4 Lipusz i Skorzewo do A3. Z V Słupsk Przechlewo i Czarna dąbrówka do A Słupsk2 Włynkówko i Cewice do A Słupsk1. Z A1 spadają Puck i Władek2 przy spadku Zenitu. 3 beniaminków to 2 z B1 i Szemud z B2. Z A2 spadają Żukowo, Gołubie, Długie pole na ich miejsce wejdzie 2 z B3 i Przodkowo z B2. Z A3 spadną Czarna woda i KLawkowo[przez gorsze bezpośrednie mecze] na ich miejsce wejdzie 2 z B4. Z A4 spadną [nie wiem do których Malborskich grup] Ryjewo, Lignowy Szlacheckie, Radostowo, Lisewo. Na ich miejsce wejdą po 2 kluby z B Malbork 1 i B Malbork .2

~lewy (niezalogowany)  18.06.2023, 19:32
Futbolista. W A-klasach Słupskich trzeba było zająć miejsce w 10 żeby się utrzymać.

~futbolista (niezalogowany)  18.06.2023, 20:18
Orzel zajal 13 miejsce w A2. jezeli spadnie, to gdzie do Supskiej B1, czy B2 jak roku przeszlego Slupia ? Golubie ma piekne jezioro, swego czasu, obrzeszedlem je dookola, po za tym kopalem tam rowy pod intalacje telefoniczna i sie trzymalem w osrodku ZNTK z Trojanu ! :idea:

~antyfutbolista (niezalogowany)  19.06.2023, 16:17
futbolisto... Ty się tak Orłem interesujesz, że nie wiesz, że Gołubie to gmina Stężyca i zagra w B klasie gr. III, ale gdańskiej, a nie słupskiej, a Orzeł już na pewno spadł!
do lewy... wszystko się w pełni zgadza

~futbolista (niezalogowany)  19.06.2023, 17:33
mnie gminy nie inteesuja tylko powiaty jak dawniej. Stezyce kojarze tylko z Szymbarkiem i z tymi sznekami, ktore byly znane po calym kraju. wiec sie pytalem, bo i Slupia tez teraz gra w slupskiej lidze, a poprzednio grala w gdanskiej. a tymi dwoma klubami mocno sie interesuje ze wzgledu na ogromny do nich sentyment, zbudowany na mej przeszlosci. byl jeszcze jeden taki klub,lecz przestal istniec, a zwal sie Makowarsko, o jeszcze wiekszym, jak nie najwiekszym mym sentymencie. :love: :idea: :love:

~lewy (niezalogowany)  19.06.2023, 17:47
Może jeszcze spaść Gryf [co przeoczyłem] wtedy z V Słupskiej spadnie Gryf 2 a z A Słupskiej 1 spadnie Sokół Strzypkowice, Futbolista gra Gołubia czy Sulęczyna w Słupskich B-klasach tak jak Sparty Konarzyno to [moim zdaniem] głupota

~futbolista (niezalogowany)  19.06.2023, 18:27
mym tez, lecz pozostawmy to tuzom od tego do tego powolanym i basta. :idea:

~futbolista (niezalogowany)  19.06.2023, 18:33
piekny wywiad z szefem Lechii na Onecie. ciekawe co z nia bedzie w koncu, bo mysla, ze w cuglach powroci do extra, bez brania od uwage tego, ze obecna I liga, chyba jest skladowo najsilniejsza w calej jej powojennej historii. a zadluzenie powyzej uszu, wiec czas pokaze co sie stanie ! wyglada na to, ze to co wyjasniali na temat tego o pochodzeniu swej nazwy, coraz bardziej jest realnoscia. a pisali o rym juz chyba okolo 20 lat temu. jednak powodzenia, moze sie uda ! :love:

~GTS prg (niezalogowany)  27.06.2023, 13:17
Jakiś cudem GTS Pruszcz spadek do Gdańsk I, a mokry dwór do Gdańsk II. Przecież obie spadek do Gdańsk II

~lewy (niezalogowany)  27.06.2023, 16:32
GTSprg moim zdaniem nasz rację. Oby OZPN też tak zatwierdził

~futbolista (niezalogowany)  27.06.2023, 16:49
pogodzic sie z tym, jak zatwierdzi ? od tego powolany i wybrany ! :love:

~GTS prg (niezalogowany)  27.06.2023, 17:26
Przecież tu jest wszystko jasne jeżeli chodzi o spadek z Gdańsk I. Zenit Łęczyce i Sztorm Kosakowo do Gdańsk I , a GTSy (Pruszcz i Mokry Dwór ) do Gdańsk II

~Gość (niezalogowany)  28.06.2023, 15:42
Co z arka 2 wycofują czy zostaje w 4lidze?

~lewy (niezalogowany)  29.06.2023, 09:47
Proszę o wytłumaczenie Mi informacji Słupskiego okręgu. W A-klasach są 24 kluby. Awansowały do V ligi 4 kluby na ich miejsce spadły 4 kluby. Z A-klasy spadły drużyny z 12 miejsc [łącznie 2 kluby]. Na ich miejsce awansowały 4 kluby. Czy A-klasy Słupskie będą po 13 klubów? Czy jest błąd w informacjach Słupskiego Okręgu i z A-klasy spadają również kluby z 11 miejsc.

iberica  30.06.2023, 10:02
Do "lewy".
Z V ligi spadło 5 drużyn, a nie 4. Także z wyliczeń w A klasie na chwilę obecną mamy 27 drużyn. I teraz podokręg musi zdecydować, czy rozszerzyć A klasę do 28 drużyn (2 x po 14 drużyn), czy też pozostawić 24 drużyny (2 x po 12 drużyn).

iberica  30.06.2023, 10:05
Do "lewy".
Faktycznie mamy 26 drużyn w A klasie. Zapomniałem o wycofanej Jantarii Pobłocie.

~powiatowy (niezalogowany)  30.06.2023, 16:23
w A klasie nie wystartuje na pewno Zawisza Borzytuchom, możliwe że jeszcze jakaś drużyna nie przystąpi co wie już związek a nie jest jeszcze podane do informacji publicznej

~futbolista (niezalogowany)  30.06.2023, 17:32
czyli, jak juz pisalem, to rezygnacje z lig i sie wycofywania jeszcze wieksza pasjonata niz to, kto bedzie gral ? i tak madrzy trzymac, obliczac za wczasu i poczekac na lepsze lato ! :idea: :love: :love: :love: :idea:

~lewy (niezalogowany)  01.07.2023, 18:09
Brawo Ozpn. 2 miesiące po meczu Pogoń Smętowo Rodło 2 i !0dni po zakończeniu sezonu weryfikują wynik meczu, Gardeja cieszyła się z awansu a teraz co?

~futbolista (niezalogowany)  01.07.2023, 18:42
bo to mentalnosc pewnej grupy w naszym polskim spoleczenstwie, ktora to grupa nic ale to nic sobie nie robi z kogos czy z czegos. przykladem naszego rzadu " solidarnosc " w UE i basta !

Zaloguj się, aby dodać komentarz ze swojego konta:

Login: Hasło:


Dodaj komentarz jako gość:

Autor



www.www.pomorskifutbol.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Są one wyłącznie opinią autorów. Komentarze zawierające treści obraźliwe lub wulgarne będą usuwane.
© Pomorski Futbol 2003-2024 WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE