POMORSKIE CENTRUM MECZOWE - SPRAWDŹ KTO DZISIAJ GRA MECZ
19. stycznia 2022 08:00

Marketing sportowy - najnowsze trendy w 2022

Marketing sportowy może służyć dwóm głównym celom — promowaniu swoich produktów z wykorzystaniem sportu lub organizowanie wydarzeń sportowych i ich reklamę przez odpowiednie organizacje. Marketing sportowy jest tak dynamiczny, jak sam sport. Eksperci w dziedzinie marketingu sportowego muszą cały czas pozostawać na bieżąco, angażować się w obecność marki w świadomości klientów, znać aktualne trendy marketingowe i zrozumieć jaki wpływ na sprzedaż mają nowoczesne technologie.

Trendy w marketingu sportowym nieustannie się zmieniają. Z drugiej strony często są podobne do trendów w innych branżach. Niezależnie od okoliczności, zawsze należy trzymać rękę na pulsie.

Wirtualna rzeczywistość

Wirtualna rzeczywistość może nie tylko pomóc fanom sportu poczuć się w centrum wydarzeń za pomocą specjalnych gogli. Jest to także remedium na wiele problemów, z jakimi borykają się sklepy internetowe. Obecnie darmowe zwroty to podstawa działalności wielu sklepów z odzieżą sportową i akcesoriami. Coraz częstszą praktyką stosowaną przez klientów, jest zamawianie wielu rozmiarów wybranej odzieży, przymierzanie jej w domu i odsyłanie z powrotem do sklepu zupełnie za darmo. Dla właścicieli sklepu jest to dodatkowe wyzwanie logistyczne, któremu może zapobiec wdrożenie do witryn elementów wirtualnej rzeczywistości.

Sklepy online z wirtualnymi przymierzalniami są wciąż w fazie testów, ale możliwość sprawdzenia przed zakupem, jak dane obuwie będzie wyglądać na stopie, lub czy kurtka sportowa będzie dopasowana do wymiarów ciała, pomoże zaoszczędzić nie tylko koszty wysyłki i zwrotów, ale także czas klientów i pracowników sklepu.

Rosnąca popularność e-sportu

E-sport to dyscyplina, której niezwykle pomógł marketing sportowy. Coś, co na początku wydawało się niszowym sposobem na spędzanie wolnego czasu, zmieniło się w wielomilionowy biznes, z zapartym tchem śledzony przez fanów na całym świecie.

Pojawianie się nowych gier e-sportowych lub kontynuacji dobrze znanych klasyków, jest skutecznie podsycane przez odpowiednio dobrane kampanie sprzedażowe. Coraz większą popularnością cieszą się także zakłady bukmacherskie na e-sport. Chcąc zadowolić fanów tego rodzaju rozrywki, wiele stron z zakładami e-sportowymi inwestuje w kampanie reklamowe, oferując specjalne bonusy, takie jak przygotowany przez kasyno Vulkanbet bonus bez depozytu dla nowych klientów.

Gry wideo to tylko jeden z dodatków do e-sportu, jednak bez wątpienia jest on najbardziej lukratywny. Firmy związane ze sportem z pewnością nie miałyby nic przeciwko, aby nawiązać kontakt klientami i potencjalnymi klientami tej branży, wplatając e-sport w swoją strategię marketingową.

Sport dla seniorów

Z dużym prawdopodobieństwem, coraz więcej kampanii sportowych będzie dedykowana nowym grupom społecznym, w tym seniorom. Na rynku pojawia się coraz więcej produktów sportowych dedykowanym osobom starszym. Wynika to nie tylko z tego, że na świecie żyje coraz więcej seniorów. Są oni coraz bardziej świadomi tego, jak ważny jest zdrowy styl życia i codzienny ruch. Seniorzy chętnie sięgają po akcesoria sportowe przystosowane do ich wieku i wysokich wymagań. W tym przypadku marketing sportowy może być stosowany w ramach kampanii promujących zdrowy tryb życia i codzienną aktywność fizyczną.

Wykorzystanie sztucznej inteligencji

Sztuczna inteligencja jest regularnie wykorzystywana w wielu branżach i nie omija także branży marketingu w sporcie. Podstawą działania każdej sztucznej inteligencji w biznesie są dane. Zbierając dane oraz analizując je pod odpowiednim kątem, algorytmy zasilane sztuczną inteligencją mogą przynieść wiele odpowiedzi i wskazać kierunek działania biznesu z wykorzystaniem zagadnień sportowych.

Pomocne stają się chatboty, które komunikują się z fanami drużyn sportowych lub klientami sklepów za pomocą najróżniejszych kanałów kontaktu. Chatboty są programowane w taki sposób, aby jak najszczegółowiej odpowiedzieć na pytanie, jednak nie robić tego w zbyt sztywny i oficjalny sposób.

Personalizacja oferty i dotarcie do zamkniętych społeczności

Dużym potencjałem dla marketingowców są grupy osób skupionych wokół podobnych zainteresowań, pozostający w stałej interakcji. Mowa tu np. o grupach na Facebooku, które często skupiają się wokół nisz, do których chcą trafić marketingowcy. Jednym z głównych zadań dla osób związanych z marketingiem sportowym jest nauczenie się naturalnego wejścia do takich grup i zbudowania zainteresowania swoim produktem. Wbrew pozorom nie jest to proste zadanie i może wymagań odpowiednich przygotowań i poznania społeczności.

Kolejnym dużym trendem w marketingu sportowym jest personalizacja i zaangażowanie społecznościowych marek. Przedstawienie swojej wizji i misji sprawia, że odbiorcy, którzy są coraz bardziej świadomi społecznie, chętniej wspierają te marki, które podzielają ich poglądy.

Także sami sportowcy coraz częściej poruszają tematy, o których wcześniej otwarcie nie mówiono. Powoduje to spore zamieszanie właśnie w mediach społecznościowych. Zadaniem marki jest odpowiednie reagowanie na to, jak prezentuje się wśród społeczności, zabieranie głosu i popieranie tych sportowców, którzy prezentują bliskie im poglądy.

Wpływ influencerów

Nic nie wskazuje na to, aby w 2022 roku zmienił się ogromny wpływ, jaki na swoje społeczności posiadają influencerzy. Odpowiednio poprowadzona kampania, może zachęcić do zakupu odzieży sportowej, suplementów, biletów na wydarzenia czy po prostu do uprawiania codziennej aktywności miliony followersów.

Wciąż na topie pozostaną z pewnością doskonale znani superinfluencerzy, tacy jak Robert Lewandowski, z gigantycznymi zasięgami. Marketingowcy doceniają także wpływ, jaki na swoich wiernych fanów posiadają tzw. mikroinfluencerzy, czyli kreatywni twórcy i artyści, z nieco mniejszymi zasięgami, jednak posiadający wsparcie swojej społeczności. Dotarcie do odpowiednich grup docelowych przez marki staje się więc kluczowym sposobem na pozyskanie nowych klientów.

Podcasty

Podcasty to fenomen ostatnich lat. Są uwielbiane przez swoich słuchaczy i dostarczają darmowej rozrywki i wiedzy. Jest to także doskonałe miejsce do wypromowania swojej marki, zainteresowania słuchaczy nowym produktem, czy przekazanie istotnych informacji dotyczących sportu, tego, jak istotna jest aktywność fizyczna w życiu codziennym, a także rozreklamowanie wydarzeń branżowych.

Komentarze:

Zaloguj się, aby dodać komentarz ze swojego konta:

Login: Hasło:


Dodaj komentarz jako gość:

Autor



www.www.pomorskifutbol.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Są one wyłącznie opinią autorów. Komentarze zawierające treści obraźliwe lub wulgarne będą usuwane.
© Pomorski Futbol 2003-2024 WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE